Re: Fwd: Re: Flera linux dist. med samma /home dir.??

sön 2002-10-27 klockan 10.01 skrev Christian von Schultz:
> Glömde att skicka en kopia till listan också.

En NFS-utdelning från en serverdator är nog det lättaste. Och har du sen
inte allt för många användare så är det lättare att bara lägga till dem
på alla datorer istället för att klödda med NIS. Att alla .filer delas
är ju bara en fördel så länge programmen som är installerade inte
skiljer sig alltför mycket. GNOME 1 och GNOME 2 delar precis som
Christian säger inte configfiler men det borde ju inte ställa till
problem, så länge som du kör samma på båda datorerna får du ju samma
setup, och kör du Gnome 1 på den ena och Gnome 2 på den andra, ja det är
ju ingen katastrof. Ett annat problem med gnome är dock att det inte är
så smart att använda det på 2 olika inloggningar med samma conf-filer.
Tror det blev lite bättre i gnome2 men är inte helt säker på det.

		- Johan Kristell