Re: Skumt keyboard problem

On Thu, Oct 24, 2002 at 11:40:38PM +0200, Johan Bergström wrote:
> Jag har ett litet problem med mitt tangentbord. Det är nog inte
> debianspecifikt men jag tänkte prova här ändå. Det är nämligen så att ibland
> så låser sig tangentbordet i ctrl läge. Som om jag hade haft ctrl intryckt
> hela tiden. Och det gör saker och ting ganska svåranvänt. Det kan komma av nån
> konstig tangenttryckning, i sånt, finns det nått sätt att låsa upp ctrl-mode?

Har upplevt detsamma i KDE2, när du trycker på Ctrl-Tab. Går att
återskapa varje gång om du använder caps som tab (ctrl:nocaps).

Inte säker på att det är samma symptom dock. I KDE2 hänger sig hela
tangentbordet mer eller mindre, i bland kommer det dock tillbaka.

På windows brukar detta dock hända, och då funkar det bra med att trycka
på Ctrl och lite andra tangenter (slå på Mod tangenterna helt enkelt).

--
Peter Mathiasson, peter at mathiasson dot nu, http://www.mathiasson.nu
GPG Fingerprint: A9A7 F8F6 9821 F415 B066 77F1 7FF5 C2E6 7BF2 F228