Re: Bounce

> I det senaste fallet jag hade idag tror jag beror på att mottagarens server
> slutar svara och då ligger mailet kvar I min queue och försöker skicka om
> mailet, problemet är att mottagaren får mailet. Jag vet inte vad det är som
> händer, för om mailet kommer till mottagaren så borde det försvinna I min
> queue men det gör det inte utan det skickas om och om igen så mottagaren får
> det massa gånger.

Detta ringer genast en klocka hos mig. Har mottagen en Cisco PIX firewall?
Det finns en bugg i mjukvaran som skapar just detta problemet. Patchen kom
för längesedan men det säger ju inte att de lagt på den.
Detta gäller dock alla mail och inte bara stora sådana.

//erik

Erik Aronsson           http://aronsson.nu
erik@aronsson.nu         http://drinkar.nu