Re: Vilken ADSL?

Mikael Borjesson <redbull@clanbiz.com> wrote:
> Nej ingen levererar över hela landet har jag märkt =) Sitter själv med
> modem hemma.

I Svinninge (Åkersberga/Vaxholm) har vi valt att använda XPress Online.
http://www.xpress.se/

De kanske inte levererar över hela landet (vet ärligt inte riktigt) men
bra mycket bättre än de andra jag snackade med. Det intressanta är att
de INTE går genom Skanova utan har egen certifierad personal för att
installera utrustning i stationerna. Det enda de vill ha är cirka 15-20
hushåll per station och en station som ligger inom räckhåll såklart.

0.5-1.0Mbit dock, inte raketfart kanske men det duger gott för mig.
24mån avtal.

Och just det ja - fast ip, inget tjafs, köp eget modem. :-) Och det
bästa av allt, när jag ringde deras nr så var det en direkttelefon
(ingen snurrig växel) och killen som svarade kunde teknik! Helt
otroligt. Där höjdes kundupplevelsen med cirka 500% jämför med alla de
andra jag pratat med (eller ruttnat bort i telefonkö hos).

mvh Göran