latex problem

jag har problem med  poster för mässan. jag får
(/usr/share/texmf/tex/latex/amsfonts/amsfonts.sty))
(/usr/share/texmf/tex/latex/graphics/color.sty
(/usr/share/texmf/tex/latex/config/color.cfg)
(/usr/share/texmf/tex/latex/graphics/dvipsnam.def)

! LaTeX Error: Missing \begin{document}.

See the LaTeX manual or LaTeX Companion for explanation.
Type  H <return>  for immediate help.

l.159   \definecolor{black}{gray}{0}

?

och det skulle väl inte händer. kanske är det en okänd bug? jag har laddad hela directory till
http://satie.debian.org/~andreas/debian_poster

kan någon som är kunnig och har kanske en gammal latex version kolla detta?

(vitset är att jag använder samma layout än flyer och allt ser lite proffsiger ut.)