xfree86 strul

Hej

Är helt ny på listan, får se om det är nåt liv i den.
Jag laddade nyss ner tre cd med 2.2r6 och började installera på en gammal p100 burk.
När X ska startas under installationen så går det åt pipan.
Det blir en rundgång med försök och jag får: cannot connect to x-server error 111, minns inte exakt men ungefär så.
jag vet inte om jag har angett rätt mängd grafikkortsminne...jag provade ett par olika alternativ med samma resultat men det tar ju en evighet att börja om installationen...
Tacksam för tips...

Tommy