Re: KDE Debian

Quoting Helgi Örn <hel@telia.com> [18 Oct-01 00:00]:

task-paketen är deprecated, men det finns ett "kde" paket som funkar
likadant (dvs, dependar på en massa annat.)

> Jag behöver ladda ner KDE på en annan dator, debian är inte uppkopplad.

Det bästa vore om du hade tillgång till en annan debian maskin, så kunde du
gjort

apt-get clean ; apt-get -d install kde

så blev rätt paket nerladdade till /var/cache/apt/archives och du kunde
tagit dom därifrån.

Mitt andra förslag använder wget, men förmodligen kommer du få lite fler
filer än du egentligen behöver (pga att det finns flera revisioner i
poolen):

wget -A i386.deb -r ftp://ftp.du.se/debian/pool/main/k/kde*

--
Stefan