Re: Unidentified subject!

Citerat från  mattias/spikboll <amentia@hotpop.com>:

> Hej, jag har just installerat Debian Testing på en partion i min burk
> som nu huvudsakligen kör RH7.1.
>
> Nästan allt fungerar perfekt och jag älskar verkligen apt. :)
> Mitt problem är att jag inte får min trackball (logitech marble mouse)
> att fungera ordentligt i X. Pekaren hoppar och klickar sporadiskt när
> jag rullar kulan, speciellt om jag rör den fort eller nära skärmens
> kanter.
>
> Detta är väldigt underligt då den fungerar perfekt under RH med samma
> inställnigar i /etc/X11/XF86config.

Om man visste vad som står i din XF86Config hade det varit bra ... men om det är X v4.x
du kör och har filen /etc/X11/XF86Config-4 så kommer /etc/X11/XF86Config att
ignoreras. Till min Logitech whell mouse har jag följande inställningar :

Section "InputDevice"
    Identifier  "Mouse1"
    Driver      "mouse"
    Option "Protocol"    "imps/2"
    Option "Device"      "/dev/psaux"

    Option "BaudRate"   "9600"
    Option "SampleRate" "150"

    Option "Buttons" "5"
    Option "ZAxisMapping" "4 5"

EndSection

Om jag inte minns fel tror jag att jag får samma effekt som dig på min mus om det står "ps/2"
iställer för "imps/2" .... men sen om din mus har samma protokol som min vet jag inte.

MvH
	Martin