Re: SOLUÇÃO!!!!! Re: Usar impressora do windows server 2003

Renato,

É muito legal que você reporte pra lista a solução do problema...

Mas enviar um arquivo ".doc" em anexo pra uma lista de Debian GNU/Linux?!?

Eu sei que o OpenOffice abre arquivos ".doc" (as vezes bem desfigurado), mas você podia salvar seu arquivo como ".rtf" ou até mesmo ".txt".

Por favor, não leve a mal o meu comentário, mas numa lista de usuários de GNU/Linux espera-se por arquivos compatíveis com GNU/Linux.

[]s
Kave-X

Renato escreveu:
Pessoal, agradeço a ajuda, mas realmente era outro problema.
Para que vcs não enfrentem a mesma coisa, envio a solução que encontrei
depois de 5 dias procurando no google:
Envio também anexo o arquivo com o caminho direto para a solução.

    > So, W2K doesn't need SMB-packets signatures and we have no problems,
but we
    > want it to work with Windows 2003. What's the difference between
Windows 2000
    > and Windows 2003 when it comes to security signatures of SMB-packets?

    By default, a Windows Server 2003 requires signature of SMB packets (at
    least, a Windows Server 2003 DC).

    > Can we disable signatures in Windows 2003 Server or do we have to make
    > some changes in Red Hat/Samba? Is ther another way to get around this
    > problem?

    Yes, you can look for the following security option

    Microsoft network server: Digitally sign commnunications (always) :

    and set it to Disabled, instead of Enabled.

    This security option modifies the following registry value:

    Key: HKLM\SYSTEM\CCS\Service\lanmanserver\parameters\
    Value: RequireSecuritySignature
    Content: 0 to disable, 1 to enable

    If you don't want to reboot after that change, you can stop the srv.sys
    driver and services that depend on it using the following command:

    C:\>net stop srv

    Then, you can restart it, as well as the services that depend on it
    (in particular, netlogon)

    C:\>net start srv

----- Original Message ----- From: "Marcos Vinicius Lazarini" <lazarini@nics.unicamp.br>