Re: DOCSIS, EuroDOCSIS, sieć HFC

Dnia Sun, 4 Apr 2010 10:53:00 +0200
Aleksander Kurczyk <shellmaster555@gmail.com> napisał(a):

> Czy to oznacza że DOCSIS, w warstwie łącza danych korzysta z Token
> Ringa? Na którym kanale (down czy up stream) jest przesyłany ten
> żeton?

Może tak nie być.. Generalnie pisałem o tym, jak ja to rozumiem.
Pogooglałem troszkę i znalazłem
http://www.itu.int/rec/T-REC-J.122-200712-I/en

Tam znajdziesz szczegółowe dane. Wiem, 500 stron, ale nie widzę
innego źródła danych.

> Być może coś źle zrozumiałem, a zrozumiałem że modem "na hama"
> nadaje na kanale upstream aż go CMTS "usłyszy". Dobrze zrozumiałem?

Ja też tak zrozumiałem.

> Chodziło mi o maksymalne prędkości. To jest ulubione pytanie
> organizatorów tego konkursu, a teraz padło na pytanie na
> technologię o której na necie jest mało informacji. Chodziło mi o
> to że na niektórych stronach podawane są różne prędkości. Jest
> jakiś przelicznik? Przygotował bym sobie taką tabelkę z różnymi
> modulacjami i odpowiednimi prędkościami. Może istnieje już takie
> porównanie? Na konkursie mogę korzystać z Internetu.

 http://www.nextgendc.com/?/seminar_docsis_physical.htm
Tabelka dot. upstream i docsis 2.0 Z tego co pamiętam, to 1.1
pracował w modulacji do qam16, więc dlatego tak tą tabelke nazwali

> Jak wyżej, jakie wtedy będą prędkości? Na wiki nic na ten temat nie
> napisali.

Tu jest jakiś wzór i przykład, jak się liczy:
http://bradyvolpe.com/2009/02/05/docsis101_upstream-rf/

Tabelka z prędkościami per docsis:
http://bradyvolpe.com/2009/10/12/docsis30-tutorial-introduction/

Poprzeglądaj linki na tej stronie, ciekawe artykuły.

Prawdę mówiąc, też nie udało mi się znaleźć takich informacji.

> Dzięki:) Jeśli nie macie nic przeciwko, to się trochę pochwalę. W
> pierwszym etapie zajęliśmy 2 miejsce, a w II etapie, 1 miejsce.
> Teraz będą półfinały.

Powodzenia !

> Mam jeszcze 2 pytania:
> 1. Jak wygląda sprawa zabezpieczeń? Słyszałem że wprowadzili w
> którejś wersji szyfrowanie.
> 2. Jakie są różnice mieczy wersjami 1.0 i 1.1?

Z tego co się orientuję, wprowadzono szyfrowanie BPI. Więcej różnic
nie znam.

Damian Ryszka aka Rychu
rychu(at)sileman.net.pl