Limit wielkości dysku MBR

Witam,
Ostatnio znalazłem na forum MyApple.pl (nie mogę znaleść teraz tego tematu) wzmiankę nt. limitu pojemności dysku który może obsłużyć MBR. Napisane było tam że mogę utworzyć 4 partycje po 500 GB, co da mi w sumie 2 TB. Na Wikipedii jest napisane że limit ten dotyczy tylko partycji i wynosi 2 TB, skoro mogę utworzyć 4 partycje, to limit wielkości dysku będzie wynosił 8 TB. Jak w końcu jest z tym limitem? Ile on wynosi? Czy normalny PC z Biosem (bez EFI) jest w stanie wystartować z dysku GPT?

Aleksander Kurczyk