Fwd: Problem z konfiguracją agregacji interfejsów sieciowych.

---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Szojda <a987b654@poczta.onet.pl>
Data: 23 lutego 2009 15:04
Temat: Re: Problem z konfiguracją agregacji interfejsów sieciowych.
Do: Jerzy Patraszewski <jerzy.patraszewski@pbw.edu.pl>

W dniu 23 lutego 2009 13:43 użytkownik Adam Szojda
<a987b654@poczta.onet.pl> napisał:

> No właśnie nie jestem pewien sterowników. Na forach ludzie piszą o
> problemach z tą płytą. Właśnie robię upgrade driverów do najnowszej
> wersji ze strony Realteka...

OK. Poszło. Upgrade/zamiana driverów pomogła. Bonding nie działa na
standardowym driverze r8169 z debianowego kernela 2.6.26 (lenny
default). Trzeba zainstalować drivery ze strony Realteka:

http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=13&PFid=5&Level=5&Conn=4&DownTypeID=3&GetDown=false

Dodać r8169 do blacklisty i usunąć go z obrazu initramfs ...

Zamiast tego w /etc/modutils.d/aliases dodać:
alias eth0 r8168
alias eth1 r8168

Pozdrawiam,
Adam

PS. Do tego bios ma w cholerę bugów na razie. Płyta to GA-EX58-UD5.
Gdyby po którymś reboocie jeden lub oba zintegrowane interfejsy
zniknęły / przestały działać trzeba całkowicie odłączyć zasilanie od
płyty głównej i odczekać chwilę z 30 sekund. Potem spróbować ponownie.
To powinno pomóc.