Debian, port szeregowy i cisco 1700 series

Witajcie

Mam problem ze skonfigurowaniem polączenia z routerem przez kablel konsolowy rollover. Parametry połączenia z tym modelem są mi znane: prędkość połączenia 9600, 8bitów danych, 1 bit parzystości. Port prawidłowy ttyS0. Próbowałem juz getty, mgetty, ale niestety - konsola milczy, jakkolwiek nie wyrzuca mnie automatycznie do linuksowego promptu.

Połączenie udało mi sie nawiązać tylko przez putty, ale i tak z problemami, bo domyślnie i permanentnie wysyłane było pole login do rutera (mimo, że nie ustawione w konfigu putty), także nie sposób było cokolwiek wpisać i dopchać sie do konsoli.

Podobnie wygladała komunikacja przez narzędzie minicom - tez wysyłalo lokalny login i zapychalo ruter zamrażając tym samym cała sesje.

W każdym sofcie opcje były dobrane prawidłowo.
Sam ruter działa, bo hyperterminal łaczy sie z nim bez problemu

Nie prosze o pomoc na grupach ciscowych, bo pewnie od razu odeślą mnie do hyperteminala.
Dodam jeszcze, że zalezy mi tylko na konsoli, wiec putty docelowo odpada.