Re: Certyfikat poczty.

On Mon, Feb 09, 2009 at 08:55:24AM +0100, Rafał Radecki wrote:
> Cześć. Hmm, postawiłem ostatnio dwa serwery pocztowe dla dwóch domen.
> Planuję teraz zakup certyfikatów dla nich. Trafiłem na stronę:
> https://www.securitynet.pl/nowy i zastanawiam się jakiego certyfikatu tak
> naprawdę potrzebuję:
> - https://www.securitynet.pl/certyfikaty_ssl/thawte_supercert_certificate
> czy:
> - https://www.securitynet.pl/certyfikaty_ssl/thawte_ssl123_certificate
> Opis ich funkcjonalności jest dla mnie trochę niejasny.

| Poprzez zastosowanie technologii SGC (Server Gated Cryptography) nawet
> [...]

O ile dobrze pamiętam, chodzi o to, że niektóre produkty kryptograficzne
(nie wiem na ile popularne) mogą korzystać z silnego szyfrowania tylko
jeśli certyfikat serwera z którym się komunikują ma włączoną flagę SGC.
Jest to po prostu sposób na wyduszenie większej kasy od właściciela
serwera za "bajerancki" certyfikat, poprzez sprzedaż "kulawych" klientów.

--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216