Dialnet Masters

Witam
Zamierzam wziąć udział w olimpiadzie wiedzy o internecie organizowanej
przez Dialog.
Strona konkursu:
http://www.dialnetmasters.pl/motywy_przewodnie_etapow_olimpiady.html

Tematy:
1. Internet jako sieć wielousługowa:
*Klasyczne usługi internetu
*Poczta, transfer plików, zdalny dostęp, praca w systemie
*Komunikatory sieci, P2P, jak działają komunikatory, czym się charakteryzują
*Odwołania do protokołów sieciowych
*Jakie protokoły wiążą się z sieciami - struktura, typologia, bezpieczeństwo

2.Adresacja w sieci - jak to się robi:
*Protokoły routingu, ruting statyczny
*Zasady działania routerów
*Adresacja IP, przydział adresów
*Stosowane porty, numery portów
*Adresacja w warstwie 2 i 3

3. Dostęp do internetu (Półfinały):
*Kodowanie sygnału
*Dostęp modemowy
*Ethernet
*Protokoły TCP, UDP, RTP
*Przełączniki
*Aplikacje sieciowe
*Techniki transmisji
*Systemy dostępowe - bezprzewodowe, przewodowe DSL, współosiowe HFC, o skrętce
*Właściwości mediów transmisyjnych: skrętka miedzian, przewód
współosiowy, światłowód, fale radiowe

4. Zestawy mieszane - różnotematyczne (Wielki Finał)

Na razie interesuje mnie tylko pierwszy etap konkursu. Mógłby mi ktoś
mądry podać jakieś słowa kluczowe usługi, protokoły itp. Nie
wyśmiewajcie mnie że pytam o takie rzeczy, na tej liście. Piszę tutaj
ponieważ Debian często wykorzystywany jest przez administratorów
sieci/serwerów na serwer właśnie.

Aleksander Kurczyk