Siemens ME45 jako modem GPRS

Witam

Mam telefon Siemens ME45 i chciałbym uruchomic go pod debianem (wersja
stabilna sarge) jako modem GPRS.
Podłaczyłem go przez COM'a kabelkiem, linuks powinien go wykryć bez
problemu jako zewnetrzny modem, jednak lspci nic nie pokazuje, dmesg
też nic itd.

Można w jakiś sposób sprawdzić czy ten modem jest widziany w
systemie?

Używał ktoś tego modelu jako modem GPRS?

Próbowałem też:

echo 'str' > /dev/ttySx

Czytałem artykuły:
http://www.szarp.com.pl/howto/howto/html/gprs.html
http://www.saunalahti.fi/nonn/linux_gprs.html

Wynika z tego że me45 powinien działać. Jednak modem nie nawiazuje
połaczenia. Wydaje mi się że problemen jest to że system nie widzi
modemu, więc sie nie łaczy

ps.
pod windowsem działa bezproblemowo