Re: praca mgr

On Thursday 12 January 2006 18:29, Grzegorz N. wrote:
> Witam!
>
>      oto plan mojej pracy mgr
>      w duzym stopniu opieralem sie na "Linux. Serwery. Bezpieczeństwo"
>      M.D. Bauer'a
[...]

Na jakiej uczelni ma to być broniona praca magisterska?

>      czekam na konstruktywna krytyke :)

Wybierz się wpierw do swojego promotora i zobacz co on powie.

>      ----------------------------------
> BEZPIECZEŃSTWO SERWERÓW LINUKSOWYCH
> o ochronie serwrow linuksowych przed atakami z sieci.

Co jest celem tej pracy magisterskiej? Jaki ona ma charakter? Poznawczy,
odkrywczy czy służy do usystematyzowania pewnych informacji? Praktyczne
podejście wskazuje na magisterium z jakiejś politechniki... ale to raczej
zbyt pobieżne i szerokie podejście do tematu... no ale...

[...]
> 4. Bezpieczeństwo zdalnej administracji systemem
> - podstawy Secure Shell
> - podstawy SSH

Czym się to ma różnić? :-)

[...]
> 7. podstawy systemu LAPD
> - zastosowanie LAPD do uwierzytelniania

Los Angeles Police Department? :-) (BP, NMSP)

> 8. Bezpieczeństwo baz danych
> - rodzaje problemów bezpieczeństwa
> - podstawy konfiguracji serwera baz danych

Rodzaje problemów bezpieczeństwa? Może przedefiniuj ten... podpunkt? ;-)

> 9. Zabezpieczenie poczty email
> - serwery SMTP
> - Sendmail
> - Postfix

Ten punkt także otwiera możliwość poopowiadania o PGP...

> 10. Bezpieczeństwo serwerów www
> - podstawy konfiguracji serwera www

Słowo podstawy i bezpieczeństwo średnio mi idzie w parze... ;-)

> 11. Zabezpieczenie usług wymiany plików
> - głównie FTP
>
> 12. Przegladanie dzienników systemowych
> - syslog jako źródło informacji

Syslog? Syslog-ng już jest przestarzały... może spróbuj opowiedzieć o metalog?

> 13. Proste techniki wykrywania włamań
> - charakterystyka programu Snort

Snort i proste? ;-) fcheck, tripwire, md5sum... to może proste... ale nie
lepiej pójść w inny poziom abstrakcji? nie opowiadać o o faktycznych
rozwiązaniach, ale rodzajach rozwiązań?

[...]

Swoją drogą to nie widziałem nigdy magisterium z taką ilością rozdziałów.
Przejdź się wpierw do promotora. Powiedz jak Ty to widzisz, spróbuj
skorelować z tym jak to widzi promotor. Jak będziesz miał wstępnie
zaakceptowany spis treści i nadal będzie to praca związana z Linuksem -
możesz spróbować u nas znowu.

Pozdrawiam. ;-)

PS: nie wiem, czy z premedytacją ustawiłeś Reply-To, więc CC'nąłem...

--
Lech Karol Pawłaszek <ike>
"You will never see me fall from grace..." [KoRn]