Wysoce niestabilny Debian

Od jakiegoś roku pracuję na Debianie w domu, mam go zainstalowanego i na
domowym serwerze (serwer plików) i na stacji roboczej. Wszystko działało
pięknie do momentu kiedy nie wymieniłem w stacji roboczej płyty głównej,
procesora i pamięci. Stare części poszły do serwera i cały czas dobrze
działają, natomiast komputer z nowymi stał się od tego momentu wysoce
niestabilny i ogólnie zaczął robić dziwne rzeczy:
- W losowych momentach wariował serwer Xów (standartowy Debianowy
XFree86) zajmując całą moc procesora. Wymiana karty graficznej na nowszą
i instalacja sterowników producenta na to jedno pomogła.
- Komputer raz na parę dni zaczyna się zawieszać i czyni to wtedy parę
razy z rzędu. Zauważyłem, że częściej dzieje się to wtedy, kiedy działa
aMule, ale kiedy jest wyłączony, to problem też się zdarza (rzadziej)
- Przestała działać nagrywarka (testowałem 3 modele, żaden nie działa) w
trybie innym niż raw96p. DAO, TAO, SAO, wszystko to powoduje albo
wysypanie się sterownika cdromu, ew. emulacji SCSI, albo zawiesza kompa.
Cdrecord zawiesza się na mniej więcej takim komunikacie:
"Sending CUE sheets to drive...", po czym jest długa przerwa, a
następnie dzieją się różne rzeczy (jw. pada sterownik, zawiesza się
komputer).
Sprzęt to:
Płyta główna Asus P4S533
Procesor P4 1,6GHz (modlę się, żeby dostać AMD)
Pamięć 1x256 MB PC 233 (przetestowałem memtest86+, jest w porządku)
Karta graficzna Nvidia GeForce 2 MX 400
Reszta chyba nieważna.

Piszę wszystko w jednym mailu, bo zdaje mi się, że problemy muszą mieć
źródło w sprzęcie. Zmieniałem parę razy jądro (2.6.8, 2.6.10, z Debiana,
własnoręcznie robione ze źródeł Debiana, ze źródeł vanilla) i to nie
zmieniało stanu rzeczy. Wszelka pomoc byłaby mile widziana, bo
niestabilny Debian po prostu nie może istnieć.
--
Andrzej "Łoś" Mendel
JabberID: kelner@chrome.pl