Linux + mplayer + mkv

Witam.
Jak w temacie. Aktualnie bawie się Debianem. Moja wersja to Sarge
(upgrade z Woody). Wiem, że jest to lame, ale mam KDE. Zainstalwoałm
sobie mplayera a następnie biblioteki mkv... i teraz prośba do was:
-co mam zrobić abym widział defaultowe czcionki z pliku ssa (kolory
itp),
-co mam zrobic aby móc wybrać napisy z pliku mkv(nie mam do wyboru)
-mam 2 audio, jednak po wyborze 2-go okazuje się że jest wszystko
muted, wybieram ponownie pierwszy i mam 2 ścieżkę dxwiękową... co
zrobić aby po wybraniu 2-go audio wybrał się 2 audio....
-zmieniłem kodowanie na cp1250 poniewaz wiekszosc filmow wypalonych na
cd jest w tej czcionce i teraz zamiast ł,ą mam ż. ś jest normalnie...
co mam nie tak?

--
Pozdrawiam serdecznie:
 mons                          mailto:mons@op.pl