code model `kernel' not supported

Witam,
mam dziwny problem z gcc. Przy probie kompilacji jadra/modolow nvidii wyrzuca
mi blad:
  cc1: error: code model `kernel' not supported in the 32 bit mode
W tej chwili mam zainstalowane dwie wersje debiana: 32 i 64 bitowa. W 64
wszystko dziala poprawnie ale w 32 bitach (nie wazne czy uruchamianych
normalnie czy przez chroot) dostaje takie bledy. Wiem juz, ze chodzi tu
o opcje gcc -mcmodel=kernel ale nie mam pojecia dlaczego wczesniej dzialalo
i nagle przestalo ani jak to naprawic. Google nie ma do powiedzenia
nic ciekawego na ten temat.

Krzysztof Andrelczyk