Firefox i java

oi Ludziska!
mam problema i nie qmam czemu,
otóż doszedłem do wniosku że przydałaby mi się obsługa Javy, no więc wlazłem na firefox uplugins, widzę że javy ni ma i odsyła mnie na stronę sun-a z napoisem "manual install". Więc czynię....zarzuciłem j2re, rozpakowałem odpaliłem przeczytałem licencję :P szybko naciskając klawisz spacji, zrobiłem katalog /usr/java, wsadziłem wszystko do niego, po czym zabrałem się do tworzenia dowiązań /usr/local/lib/mozilla-firefox/plugins (coś koło tego dokładnie nie pamietam), dla pewności wsadziłem jeszcze dowiązanie do katalogu użytkownika /home/offtza/.mozilla/plugins. Dla dokładności nawet przeczytałem manuale sunowskie i samej mozilli firefox....i co zzapytacie? ....i kuźwa nic, nie qmam tego, flasha mi bez gadania przyjęło, niestety w zakładce Edit/Pro[...] kiedy klYkam na Plugins pokazuje mi się tylko flash, który również ma dowiązanie w katalogu mozilli i domowym katalogu uzytkownika. Jak na mój gust uprawnienia przyznane automatycznie przez sytem do plików są ok, (tym bardziej że dla wszystkich userów jest rwx). Czy ktoś miał już z tym problem?
Zdesperowany użytkownik kochanego Debianka :)))))

--
Greetings:
Bartosz 'offtza' Gogel