Re: Nautilus/Gnome - problem z kopiowaniem/zapisywaniem na dyskietkę

On Wed, Dec 08, 2004 at 02:03:57PM +0100, Roman Woch wrote:
> Wystarczy szybki format w
> Windozie aby przestała działać poprawnie, albo szybki format w Gnomie
> aby zaczęła działać poprawnie!!!
>
> Dziwna sprawa.

[...]

> Przyznam, że nic z tego nie rozumiem. Czym się różni formatowanie
> dyskietki do fat w Windows i Gnomie,

Faktycznie dziwne. Spróbuj zrobić obraz (cat /dev/fd0 > obraz) przed i
po obu formatowaniach, przepuść go przez "od" i zobacz czym się różnią.

> i dlaczego efekt jest tylko w
> Nautilusie i niektórych aplikacjach z Gnoma????

Może próbują skorzystać z jakichś właściwości uniksowych systemów
plików, niedostępnych na vfat. Np. usuwanie plików otwartych do zapisu,
dowiązania twarde? Chociaż wydaje mi się to mało prawdopodobne. Spróbuj
zapodać "strace -o log -s 9999999 -p PID_GNUMERICA" tuż przed
klinięciem "Zapisz". Może coś ciekawego się nagra.

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216