Re: Po co php4-gd potrzebuje xserver-xfree86

On Sat,  4 Dec 2004 14:16:29 +0100, Krzysztof Krupa wrote:
> Pytanie w tytule jest retoryczne, bo oczywiscie GD ciagnie xfree86
> zaleznosciami, ale czy to nie jest cokolwiek dziwnee?
>
> Chcialem postawic serwer i zainstalowac na nim ,,moodle''.
> Po 'apt-get install moodle' oniemialem gdy pokazal ze chce sciagac
> xserver. Na tej maszynie nie potrzebuje do szczescia xserver'a.
> W efekcie zainstalowalem tego moodla ze ,,zrodel'' i nie mam GD
>
> I teraz pytania:
> - czy ja czegos nie wiem i mozna to ominac?
> - czy ktos tu nie popelnil jakiegos bledu w zaleznosciach?
>   przeciez to dziwne, aby skrypt php domagal sie X'ow.
> [...]

php4-gd nie wymaga przecież pakietu xserver-xfree86.
Wymaga paru iksowych bibliotek ze względu na zależność od libgd2-xpm.
Prawdopodobnie można to uznać za błąd, który swoją drogą jest już prawie od
dwóch lat zgłoszony (#183726).
Jeśli tak bardzo martwią cię te biblioteki nie obejdzie chyba się bez
przynajmniej przebudowywania pakietów po swojemu.

--
Michał Politowski
Talking has been known to lead to communication if practised carelessly.