Problem z instalacja linuxa w notebooku aristo 2600V

Witam,

mam problem z instalacja debiana sarge na notebooku Aristo 2600V. Problem
jest z grafika. Instalator wiesza sie na wczesnym etapie (robi sie czarny
ekran i na tym koniec, ale podobnie bylo przy roznych dystrybucjach,
udalo mi sie uruchomic knopixa z jadrem 2.6 z plyty i chodzil poprawnie).

W kazdym razie po wpisaniu opcji linux vga=771 instalator rusza i system
sie instaluje. Problemy pojawiaja sie jednak znowu po instalacji. W
komputerze mam karte Ati Radeon 9700, matryca ma rozdzielczosc 1400x1050.
Xwindows rusza w rozdzielczosci 800x600. Proba przestawienia jej na wyzsza
konczy sie tym, ze na ekranie pojawia sie sieczka. Co moze byc problemem?
Jak dostalem tego notebooka to byl na nim zainstalowany redhat fedora i
grafika byla poprawna, wiec przypuszczam, ze cos jest ze sterownikami do
tej kary w samym debianie.

pozdrawiam
Rafal

e-mail:     dlugosz@et.put.poznan.pl