Unknown fs type w /etc/mtab

Witam!
Natrafiłem nagle na bardzo dziwny błąd. Co gorsza nie bardzo potrafię go powiązać z jakimś updatem, upgradem lub przekonfigurowywaniem w systemie. Otóż komenda "mount" zwraca mi w pierwszej linijce coś takiego:

/dev/hde1 on / type unknown (rw,usrquota,grpquota,errors=remount-ro)

/dev/hde1 to u mnie ext3. Sporo kombinowałem, próbowałem "fsck.ext3 -f /dev/hde1", nic to nie dało. Zrobiłem więc kopię zapasową i sformatowałem tę partycję przy pomocy "mkfs.ext3 /dev/hde1". Ponownie błąd wystąpił. Próbowałem przemontowywać i tu doszło do kolejnych ciekawostek, otóż przy próbie przemontowania "mount -o remount /dev/hde1" wyskakiwało, że nie może tego zrobić, bo nie istnieje taka partycja lub punkt montowania. Po podaniu pełnego zestawu opcji ("mount -t ext3 -o remount,rw,exec,dev,suid,usrquota,grpquota /dev/hde1 /") udało się, ale partycja była zamontowana w trybie tylko do odczytu. Kolejną ciekawostką było to, że fsck powinien ostrzegać przed próbą sprawdzania zamontowanej partycji, owszem tak robił, ale po odmontowaniu już nie. Niby wszystko w porządku, ale po odmontowaniu ta partycja tak naprawdę nadal była dostępna! Próbowałem również montować jako ext2 i problem nadal występował. Wreszcie ręcznie wyedytowałem plik /etc/mtab i wpis "unknown" zamieniłem na "ext3" i wszystko zadziałało jak trzeba (trzeba było jeszcze tylko wydać komendę "quotaon -a").
Z góry dziękuję za wszelkie porady i sugestie.

--
http://www.miki.z.pl miki(AT)z.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`