Re: GPM vs WindowMaker

Dnia Fri, Dec 12, 2003 at 11:30:27PM +0100, Marcin Sochacki napisał(a):

> Sprawa zależności myszki od window managera jest co najmniej podejrzana
> (jak sam napisałeś). Ale mniejsza z tym.
Też to kiedyś słyszałem. :(

> Idea używania gpm i X naraz sprowadza się do wykorzystania tzw. repeat
> device w gpm-ie (/dev/gpmdata), który potem podaje się jako device
> wejściowy w X-ach.
>
> 1) Linia startowa gpm-a jest zamieszana. Masz np. dwukrotnie -R.
>    W ogóle nie wiem po co startujesz go w ten sposób zamiast skorzystać
>    z domyślnych skryptów debianowych i /etc/gpm.conf.
A no właśnie, nie zauważyłem tego. Niemniej jednak miałem go tak
uruchamianego od długiego już czasu i w ICEWM nie było problemów.

> 3) Być może będziesz musiał pokombinować z protokołami.
>    U mnie dobre efekty często daje "gpm -R raw" czyli gpm przekazuje
>    na wirtualną myszkę dokładnie to, co otrzymuje z tej prawdziwej.
Hmm, spróbowałem z tym -R raw i narazie wydaje się funkcjonować
poprawnie (przełączam sie, obracam rolką, zamykam, uruchamiam i narazie
jest ok). To czy to było rozwiązanie to wyjdzie w praniu, w każdym razie
dzięki za pomoc. :)

Pozdrawiam.