szybki przepis na maskaradę

Zwykle to ja odpowiadam na pytania, więc pozwolę sobie raz chociaż zadać
pytanie z cyklu "newbie".

Jest milion przepisów jak uruchomić NAT, ale nie mam chwilowo
czasu aby się w to wgryźć i potrzebuję najbardziej eleganckiego
i optymalnego rozwiązania. Warunki:
+ Debian Woody,
+ ma być oparte o iptables,
+ byłoby miło gdyby działało FTP z sieci maskowanej na świat.

Parametry:
+ sieć publiczna: 200.200.200.0/20,
+ router do Internetu (pudełkowy, nie Linux): 200.200.200.14
+ eth0 routera NAT (Debian): 200.200.200.1
+ eth1 routera NAT: 10.0.0.1
+ sieć NAT-owana: 10.0.0.0/8

Jak najzwięźlej regułki iptables sformułować?
Jak najbardziej elegancko umieścić je w skryptach startowych Woody?
Jak zrobić blokadę wybranych portów in/out z tej NAT-owanej sieci (np. 139).

Wanted