pakiety...

Witam wszystkich grupowiczow...

Potrzebuje zbierac statystyki, ile kazdy z hostow podpietych do
rutera/maskarady (serwerek na debianie) wykozystuje lacza, czyli ile pobral
danych i wyslal. Wiem ze na jadrach 2.2 mozna bylo wyswietlic w kazdej
chwili wszystkie polaczenia ipchains i maskarady (tam bodajze czwarata
kolumna byla liczba bajtow, mozna bylo w ten sposob co jakis czas zbierac
informacje o kazdym hoscie).. Pytanie: czy ktos z Was ma pomysl lub moze
podpowiedziec mi gotowe rozwiazanie dla iptables ? (nie jestem pewien, ale
wydaje mi sie ze cat /proc/net/ip_conntrack daje ten sam rezultat co
wspomniane przezemnie wczesniej wykozystanie ipchains dawalo, tylko nie wiem
ktora kolumna to liczba bajtow, 3 ??? a moze to liczba pakietow ???)..
Jeszcze jedno, zainteresowalem sie LinuxStat, tam jest opis jak zrobic to
przy uzyciu iptables (wykozystanie tablicy mandle i ustawianie 'mark' dla
kazdego pakietu, wydaje mi sie ze to tylko obciazy serwer, poza tym przy
bardzo duzej liczbie uzytkownikow podpietych do serwera, musialbym napisac
regule dla kazdego host'a z osobna (240 regul :)). Ponadto nie wiem jak
'podpiac' reguly iptables pod wykresy w LinuxStat, co prawda jest opis w
manualu, z tym ze ja nie mam zakladki 'Statystyki Ip', ktora opisywana jest
w manuali wiec nie mam zielonego pojecia jak podpiac te reguly...

Bylbym niezmiernie wdzieczny, gdyby ktos moglby poratowac mnie swoja
opinia...

Pozdrowienia
Robert Olejnik <olej@[ pentagon.eu.org | fnet.pl | infoludek.pl ]>