cbq - programy p2p - nagly skok

Witajcie.

Uzywam cbq init od dosc dawna.
Jednak porty do Kazaa, DC itp dopisywalem recznie.
Wiem ze nie jest to najlepa metoda ale wlasnie dlatego pisze.
W tej chwili nagle wskoczyl mi ruch na bardzo duza wartosc (tzn co jakis
czas falami jakis koles drze calym laczem (no prawi)).
Jak wyczaic co to za program i jakie ma porty ?
Dodam ze ruch generowany w sieci jest dosc spory - prawie 100 kompow.

Mysle o pakiecie iptraf - czy to jest dobry pomysl ?

W jaki sposob konfigurujecie cbq, tzn jak patrzycie na jakim porcie jest
najwiecej przesylane ? A moze robi sie to inaczej ?

Z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam,
Marcin.

Ps. w tej chwili juz wiem ze problemem jest dla mnie program imash - taki
p2p. Jakie on ma porty bo nie potrafie znalezc w googlu :(((((