Gnome wyrzuca userów.

1. Po pierwsze wielkie dzieki bo z Wasza pomoca udalo mi sie nagrac pierwsza plyte na Debianie. :-) Niestety nikt nie pisze zeby dodac append="hda=ide-scsi" w lilo.conf w zadnym HOWTO ani manualu.

2. Po drugie ktos ostatnio napisal, ze przy reinstalacji systemu wystarczy zrobic spis pakietow, oraz skopiowac katalogi /home i /etc po czym wrzucic je do nowego systemu. Cale szczescie tego nie zrobilem, bo o ile /home faktycznie warto skopiowac, to np. skopiowanie starego lilo.conf czy tez fstab mialoby katastrofalne skutki przy przerzucaniu systemu na inny dysk. Dlatego czy ktos wie co konkretnie koniecznie kopiowac, a czego absolutnie nie?

3. I wreszcie zasadnicze moje pytanie. W czasie pracy na gdm uruchamiam nowe logowanie na nastepnej wolnej konsoli (polecenie gdmflexiserver), pojawia sie nowy pulpit z pytaniem o login itd. Wszystko jest fajnie do momentu powrotu do starej konsoli (wciskam CTRL+F7) bez wylogowywania nowej. W tym momencie "wywala" mnie z 7, wyglada to mniej wiecej jak polecenie slay user. Dodatkowo na wszystkich konsolach tekstowych (od 1 do 6) zmienia sie tryb wyswietlania, gdyz na monitorze "plywa" napis "Sync. Out of Range". Same konsole dzialaja gdyz zalogowalem sie na slepo jako root i wpisalem reboot - zadzialalo. Przejrzalem kilka logow i nie znalazlem nic podejrzanego. Podejrzewam jeszcze Xscreensaver, ale nie wiem co, poniewaz przy nowym logowaniu ekran jest blokowany, ale gdy loguje sie ponownie po wywaleniu i recznie blokuje ekran to moge spokojnie przelaczac sie pomiedzy konsolami. Jeszcze ciekawsze jest to, ze jesli zamiast wrocic z 8 konsoli na 7, najpierw wrzuce 1 (tekstowa), a potem 7 to cale zjawisko nie wystepuje.

--
Miki
http://www.miki.z.pl