Re: Postfix i konto roota.

On Thu, 5 Sep 2002, gk wrote:

> Postfix mi hula ok, z jedmy wyjatkiem,
> ze wszystkie maile adresowane do root, postmaster
> trafiaja na konto nobody.
> Zrobilem sobie dowiazanie symboliczne :
> /var/spool/mail/nobody -> /var/spool/mail/root
> ale nie wiem czy ma to byc zrobione w ten sposob
> czy moze jakos inaczej.

Myślę, że brakuje Ci aliasów. Powinieneś mieć aliasy dla wszystkich
'administracyjnych' użytkowników (roota i postmastera w pierwszej
kolejności) wskazujące na osoby wykonujące właściwe dla nich funkcje.

Zalety takiego rozwiązania:
* szybka reakcja na problemy raportowane mailami - osoba odpowiedzialna
czyta takie raporty wraz ze zwykłą pocztą, więc - chcąc, czy nie -
regularnie,
* bezpieczeństwo: im więcej czasu spędzasz pracując jako root, tym większe
ryzyko, że popełniony błąd okaże się fatalny dla systemu, a nie tylko dla
jednego użytkownika.

Zajrzyj do plików konfiguracyjnych, bo defaultowo postfix zainstalowany ze
źródeł ma aliasy gdzieś w swoim drzewie, a nie w /etc/aliases (nota bene
powinieneś mieć wszystkie potrzebne aliasy właśnie w /etc/aliases, o ile
instalujesz wszystko z 'paczek'). Jeśli instalowałeś z pakietu, też lepiej
sprawdź (błedy ciągle się zdarzają, nawet w Debianie...). I nie zapomnij o
newaliases!

Pozdrawiam,

Adam