Re: distcc

,----[ /usr/share/doc/distcc/README ]
| Unlike other distributed build systems, distcc does not require all
| machines to share a filesystem, have synchronized clocks, or to have
| the same libraries or header files installed. Machines can be running
| different operating systems, as long as they have compatible binary
| formats or cross-compilers.
|
| distcc sends the complete preprocessed source code across the network
                   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
| for each job, so all it requires of the volunteer machines is that
| they be running the distccd daemon, and that they have an appropriate
> [...]
`----

En résumé, il n'y a pas de problèmes, parce que le préprocesseur
tourne uniquement sur la machine locale, avant que le fichier ne soit
envoyé sur le réseau pour compilation distante.

Sinon, distcc (et son compagnon, ccache) dans mon expérience (maison +
boulot), c'est béton - je n'ai jamais vu de problèmes qui conduisent à
un binaire pas en phase avec les sources.  Et ça accélère bien les
compils.