Re: sshd Match regel

Beste,

On Mon, Feb 19, 2024 at 5:53 PM Gijs Hillenius <gijs@hillenius.net> wrote:

Iets als, onderaan sshd_config dit:

,----
| Match User webcams
|             PubkeyAcceptedKeyTypes ssh-rsa,ssh-dss
`----

ssh lijkt dat te willen snappen. Desondanks verschijnt dezelfde
foutmelding in auth.log. De clients bevestigen: "unable to exchange
encryption keys."

Als ik op de server doe:

ssh localhost -Q HostKeyAlgorithms

daar zie ik toch ssh-dss en ssh-rsa staan.

Maar ... niet de "oude"?

Wie heeft een tip

De -Q optie geeft een lijst van ondersteunde algorithms, daarom niet degene die actief zijn?
Ik zou eens proberen met een Match op het IP adres ipv de gebruikersnaam. Mogelijk is de uitwisseling van de gebruikersnaam pas na het tot stand komen van de encryptie?

Mvg,
Rik