Re: Fork debian als systemd? (rant waarschuwing)

On Thu, Oct 23, 2014 at 12:08:24PM +0200, Winfried Tilanus wrote:
> Wat mij echter het meeste stoort is de houding van: "doe wat we zeggen
> of we forken Debian", waarbij het dreigen met forken voorop staat. Ik
> ben dergelijk stampvoet-gedrag vooral van mijn kinderen gewend. De
> discussie over systemd is al veel eerder gevoerd en heeft een ander
> besluit opgeleverd. Als je met (heel) goede argumenten komt het besluit
> terug te draaien, dan vind ik het prima om die discussie over te doen.
> Als je gaat jengelen als een kind, dan kan ik dat niet echt serieus
> nemen. Sterker nog, ik vind ik deze site een prima reden om de overstap
> [...]

Hehe.

Helaas is het zo dat de systemd "discussie" redelijk grote vormen aan
het aannemen is onder bepaalde groeperingen. De engelstalige -user zit
momenteel vol met mensen die er alleen maar over willen zeuren.

Nu ja.

Forken is een basisrecht in de open source wereld: Ubuntu is een
Debian-fork, Linux Mint is een Ubuntu-fork, MATE is een Gnome-fork,
avconv is een ffmpeg-fork, Joomla is een Mambo-fork, en zo kan je nog
wel even doorgaan. Daar is niks mis mee; als mensen Debian willen forken
om niet met systemd te moeten omgaan, dan moeten ze dat vooral doen.

Of ze succes gaan hebben kan ik niet vertellen, maar dat zien we later
wel.

--
It is easy to love a country that is famous for chocolate and beer

  -- Barack Obama, speaking in Brussels, Belgium, 2014-03-26