Re: Serial console, missing some output

op 26-09-14 08:31, Geert Stappers schreef:

> [...]
> uit /etc/inittab
>
> Een debug tip:
>
>    logger herkenpunt T=${TERM} C=$(tty)_
> of in ouderwetse syntax
>    logger herkenpunt T=$TERM C=`tty`_
> toevoegen aan /etc/init.d/rcS of de scripts daaronder.
> En later dan kijken wat je gevangen hebt
>    grep herkenpunt /var/log/syslog
>
> Zo is te achterhalen of TERM op iets staat wat ook aan de andere kant
> van de lijn begrepen wordt.
>
> Mocht je "C=_" krijgen, dan was er geen TTY.
> Dat hoeft niet de oorzaak van het probleem te zijn.
> Dezelfde meting (debugging) dan op een werkend systeem uitvoeren

Ik ga je tips nog beter bestuderen.

>        <knip/>
> A.u.b. on topic blijven.

Dit is heel on topic. Ik dacht een seriele console te testen, maar ik
heb hiervoor een applicatie gebruikt die waarschijnlijk een ander
protocol gebruikt (VNC?). Daarom moet ik wat testen over gaan doen.

Dit is wel off-topic:
Die java-applicatie (Redirection Viewer 1.46 van AMI) geeft overigens
een heel mooi resultaat, mooier dan de seriele console. Misschien
gebruikt het een open protocol zoals VNC, en is het dus vervangbaar door
wat anders met een soortgelijk mooi resultaat. Ik vond hier wat
informatie: http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?t=1242946
Dit mooie resultaat heeft overigens ook een nadeel: omdat het grafisch
is kun je geen copy/paste doen van bijvoorbeeld errors.