Re: Spontane reboots na upgrade

Op maandag 31 maart 2014 12:41:17 schreef Paul van der Vlis:

> Hallo,

> Enige tijd geleden heb ik een machine geupgraded naar Debian 7. Zo

> ongeveer vanaf dat moment traden er problemen op: spontane reboots, soms

> wel zes keer per dag. In de logs is niets te vinden.

> Ik dacht in eerste instantie aan een probleem met de voeding, deze heb

> ik vervangen maar de problemen blijven.

> Natuurlijk is het mogelijk dat het moederbord defect is, maar het gaat

> om kwaliteits-hardware (Intel server moederbord, Xeon processor, ECC

> geheugen) dus het verbaasd me nogal.

> [...]

Ik heb ooit een server gehad die na een upgrade naar een nieuwere kernel plots unexpected poweroffs had. Dat was zeer reproduceerbaar: van zodra de ACPI module geladen werd, poof.

Uiteindelijk bleek het daar een hardwareprobleem te zijn. Dat probleem had altijd bestaan (er was iets mis met de processor), maar met oudere kernels triggerde de bug simpelweg niet.

Heb je met de leverancier gebabbeld om eventueel naar de processor of andere hardware te kijken?

--

It is easy to love a country that is famous for chocolate and beer

-- Barack Obama, speaking in Brussels, Belgium, 2014-03-26