wireless/wired op laptop doet raar

Hoi,

ik weet niet zo goed waar dit probleem thuis hoort, dus ik begin maar
even dicht bij huis.

Mijn laptop (Latitude E6430, Wheezy) heeft een Intel Ultimate-N 6300
wireless kaart, en een Intel Pro/1000 NIC. Op mijn werk gebruik ik een
kabel, thuis en overal elders wireless.

Ik laat de wireless meestal aan staan op mijn werk, ook al gebruik ik de
kabel. Maar ik merk dat op de één of andere manier het verkeer toch via
de wireless verloopt. Zelfs als ik de wireless uit zet, het netwerk
configureer, en daarna de wireless weer aan zet. (Ik gebruik overigens
networkmanager.)

De 'boosdoener' is het volgende ARP pakket (denk ik):

> XXXX_f9:10:a0	XXXX_ab:cc:00	ARP	42	*.*.133.39 is at xx:xx:xx:f9:10:a0

(Ik heb het een beetje ge-edit). Dit pakket wordt door mijn wireless
kaart gestuurd, en zegt tegen de router dat het adres wat op .39 eindigt
hoort bij zijn eigen mac adres. Maar dat adres is van de bekabelde
verbinding!

Dit is duidelijk niet zoals het hoort, want de router weet nu niet beter
of hij moet al het verkeer voor mijn eth0 via het wireless netwerk sturen.

Ik heb een aantal kandidaten die ik hier de 'schuld' van kan geven:
- networkmanager
- de wireless driver
- de kernel

maar zoals ik zei, ik weet niet waar het echt thuis hoort. Iemand een idee?

Dank,

Dennis
--
D.H. van Dok :: Software Engineer :: www.nikhef.nl/grid ::