pregunta opcions arrencada kernel

Bon dia un altre cop,

des de fa dues setmanes he intentat instal.lar la propera Debian 12 a varis equips.

Un cop instal.lat a dos portàtils falla l'arrencada amb el nou nucli 6.1.

Un equip és un TravelMate 8371 on el nucli es queda en un bucle infinit. He aconseguit arrencar afegint als paràmetres del nucli "acpi=off", però llavors la resolució no és la correcta ni puc veure a l'escriptori la càrrega de la bateria. Com que era un equip on abans funcionava Debian 11, m'he descarregat i l'he instal.lat el nucli 5.10 amb el que arrenca bé.

L'altre equip és un MacBook del 2011, on el nucli es queda aturat en l'arrencada. He aconseguit arrencar de nou afegint als paràmetres del nucli "acpi=off", però llavors *no em funciona teclat, touchpad, ni teclats ni ratolins connectats per usb*, així que ni hi puc fer res. Intentaré instal.lar de nou habilitant servidor de SSH a veure si almenys puc accedir remotament a intentar solucionar els problemes.

La imatge l'he descarregada de https://cdimage.debian.org/cdimage/weekly-builds/amd64/iso-dvd/ i és de 3/abril/2023

La pregunta és: sabeu alguns paràmetres d'arrencada per intentar arrencar aquests portàtils amb el nucli 6.1 de Debian 12, que no siguin tan molestos com "acpi=off" ?

Gràcies