Re: Com deshabilitar actualitzacions automàtiques

El 24/7/22 a les 10:39, Narcis Garcia ha escrit:

__________
I'm using this dedicated address because personal addresses aren't masked enough at this mail public archive. Public archive administrator should fix this against automated addresses collectors.
El 20/7/22 a les 21:16, Eloi ha escrit:
El 20/7/22 a les 10:20, Joan ha escrit:
Bones,

No sé si és possible, però m'agrada saber si es poden deshabilitar les
actualitzacions automàtiques temporalment. No em refereixo a que no
s'executin, sinó sobretot a que no es descarreguin. Bàsicament per quan
estàs tirant de dades del mòbil per servir la wifi del portàtil.

En teoria la següent configuració a apt.conf hauria de valer:

APT::Periodic::Enable "0";

En el teu cas, l'hauries d'anar posant o traient d'algun lloc sota /etc/apt/apt.conf.d. No sabria dir-te quin seria el lloc adequat per posar-ho, doncs fa temps que no remeno la configuració d'apt (jo sóc de l'escola de quan encara estava tot en un únic fitxer...)

Ho he provat en un ordinador i no m'ha funcionat:
$ cat /etc/apt/apt.conf.d/99quiet
APT::Periodic::Enable "0";

L'ordinador està sempre en marxa, i cada matí mostra un avís d'actualitzacions; encara que netegis les notificacions, a l'endemà hi torna.

Si ja tens actualitzacions pendents, les seguiràs tenint pendents. El que evita aquesta configuració és el "apt update" periòdic, que refresca la llista de paquets actualitzables. Si no la refresques i no tens cap actualització pendent (apt list --upgradable no retorna res), no te n'haurien d'aparèixer de noves.

De totes maneres, apt no envia notificacions, diria que ni tan sols per mail local, això ho farà un frontend gràfic, i és una altra història.