Re: és vscode programari molest?

Narcis Garcia

El 24/6/22 a les 18:54, Alex Muntada ha escrit:
Hola, Àlex:

Fa uns mesos vaig haver d'instal.lar un programa de Microsoft a
la meva Debian estable. Microsoft Teams concretament, per poder
assistir a una videoconferència.

Darrerament, si necessito el Zoom o el Teams, els utilitzo
directament amb el Chromium, tal com apuntava en Marc. No
m'agrada instal·lar paquets deb. Havia provat el Zoom amb snap
i no em funcionava bé. El Teams em consta que està disponible per
a snap i flatpak. No l'he necessitat prou sovint com per haver-lo
de tenir sempre instal·lat, així que no et puc dir com va.

Si el treia de programes que s'iniciaven automàticament en
iniciar sessió, es tornava a posar ell solet i tornava a
mostrar el pantallazo.

El vaig desinstal·lar, i encara apareixia a la llista de
programes s'iniciaven automàticament en iniciar sessió.

Això m'ho he trobat amb diversos paquets instal·lats via deb des
de fonts no oficials: afegeixen una entrada al sources.list.d o
toquen directament el sources.list, de forma que s'actualitzen
amb la resta del sistema. Però la diferència és que els scripts
d'instal·lació remenen coses que no haurien de remenar, com ara
tornar a afegir l'entrada del sources.list.d si l'has eliminat,
etc. Bàsicament, tenen una configuració per a tothom igual i la
forcen, t'agradi o no, encara que sigui perquè no en saben més o
per fer-ho més fàcil per als usuaris inexperts.

Fer el programari enganxós és una estratègia d'èxit comercial.
Les corporacions de programari privatiu i serveis privatius lluiten pel llindar en què l'usuari decideix o no sobre el comportament del «seu» dispositiu.

Per aquest motiu, sovint analitzo els scripts postinst dels
paquets de tercers i els descarto si no m'ha agrada el que veig.
Per algunes coses utilitzo snap (e.g. node, chromium) perquè em
permet tenir versions molt recents sense embrutar el sistema,
però per d'altres no m'ha acabat de funcionar bé tampoc.

Ara sembla que hauré d'instal.lar VSCode, que també està
programat per Microsoft, i us volia preguntar si també és un
programa molest i fa coses rares al sistema o es comporta amb
normalitat?

Em pregunto si amb un contenidor LXC seria prou senzill engabiar aquesta mena d'aplicatiu, i alhora que hi hagi ple accés de pantalla, teclat i ratolí.

Jo l'he tingut instal·lat amb snap i no recordo que fes res del
que comentes, però fa temps que no el tinc. Alguns companys de
feina també recomanen el vscodium (disponible a snap), però no
l'he arribat a provar mai.

Salut,
Alex

--