Re: [OT] Feedback (era Re: Algú vol col·laborar en aquest projecte?)

Com deia Jack el destripador : "Anem per parts" ;-)

1- Gràcies a totes les persones que heu llegit el meu "correu-rotllo" sobre el primer "pogramita" que faig per Linux, amb Gambas 3.x

2- No era la meva intenció crear tanta controversia, i tampoc es el objectiu de Tria Sistema Operatiu

3- Per si la meva opinió (basada en la meva experiència en aquests temes) li pot servir a algú en totes les empreses que he treballat (mes de 20, tant en tasques relacionades amb informàtica i telecomunicacions com en altres tasques) a l'hora de fer-li una crítica negativa a algú (quan és necessari perquè es pugui arribar al objectiu desitjat i no per aparentar saber mes o aconseguir reconeixement a l'empresa) sempre és millor fer-ho en privat que en public, ja que d'aquesta manera s'humilia menys a la persona que ha de rebre la crítica, a mes de que aquesta persona té mes possibilitats d'explicar BE perquè ho ha fet d'una manera i no d'una altra i fins i tot existeix la possibilitat remota que descobrim que el problema no era aquella persona, sinó que el que ha passat es que altres persones del mateix departament o altres de la mateixa empresa han deixat de fer el que havien de fer i/o fan malament la seva feina i resulta que el teòric "infractor" porta temps saturat intentant fer la seva feina a la vegada que fent/corregint la dels altres. Per tant, segons quins missatges, serien molt mes útils a l'adreça e-mail privada enlloc de a la llista de correu.

4- Sóc conscient (com ja vaig dir) que a dia d'avui encara sóc un programador mediocre de Visual Basic i bastant dolent (tirant a terrible i penós) de Gambas 3.12.x i Gambas 3.14.x però en els 32 anys que vaig viure a un "poblet" anomenat Barcelona (1982-2014) vaig tenir la gran sort de treballar amb un munt de programadors MOLT BONS en diferents llenguatges de programació (però no amb Gambas ... que jo sapigués) i van ser molt pocs els genis que van tenir la bondat de compartir el seu coneixement amb mi i la major part d'ells es limitaven a utilitzar la seva inteligencia (poca o molta) per escalar dins l'empresa, encara que fos a costa d'amagar el que feien malament i destacar el que feien bé, atribuint-se mèrits que no els hi corresponen, per tant, agraeixo especialment al Sr. Alex Muntada (espero que no li molesti el tracte de vostè) la seva crìtica constructiva, ja que es la que mes m'està ajudant (tècnica i emocionalment) últimament, doncs des del setembre de 2014 que visc a Salou, i fins i tot havent fet MOLTS esforços en aquests últims 5 anys per contactar al Camp de Tarragona amb gent que estimi compartir coneixement en informàtica i telecomunicacions, en aquest sentit, sento que visc en una illa deserta i si no fos per correus com els que escriu el GRAN Alex Muntada, ara mateix ja estaria un altre cop dedicant mes temps a buscar cracks de M$ Win, VB.net, Office 365 ... i merdes per l'estil, enlloc de tornar a esforçar-me en:

A) buscar ajuda / suport ... de qui sigui: encara que visqui al Japó, només parla un dialecte del japonès que només coneixen 4 persones al mon i no sàpiga ni la diferència entre apagar i reiniciar.

B) seguir aprenent Linux (preferentment Debian GNU/Linux o distribucions que jo anomeno ".deb") i programació en Gambas

C) seguir esforçant-me per compartir coneixement

Per últim ... intentant posar una mica d'humor i per treure-li ferro a tanta controversia (sense ànim d'ofendre ningú) per a mi ... en català ... feedbck ... jo ho escric "feedback" com ho has posat tu en el "subject" (assumpte). Però si resulta que li has d'escriure a algú que té odi i / o pànic al idioma anglès ... doncs jo posaria "comentari(s) de seguiment" o "opinió personal sobre la tasca/feina realitzada" ... i és per això que a xerrameques com jo, que ens enrollem mes que les persianes, paraules com "feedback" o "free" o "feelings" ens ajuden i agraden, ja que en anglès, escrivint molt poc, es pot dir MOLT.

(bu)fffffffffffffffffff :-)

Joan Baptista
joanbaptista@gmail.com
Tel. 665 245 561

Missatge de Adrià <adria@fsfe.org> del dia dt., 19 de gen. 2021 a les 23:41:
Hola a tothom,

no volia escriure perquè ja ho he fet massa últimament, però aquí hi
sóc de nou; ja em fareu callar si de cas.

No pretenc erigir-me com a moderador ni donar lliçons de res, perquè
ni em correspon, ni sóc la persona adient ni tinc coneixements per
fer-ho. Però voldria compartir quatre coses que he anat aprenent i
posant en pràctica (o intentant-ho) en els últims temps.

A l'empresa on treballo, pel fet de tenir persones provinents de
diverses cultures, es dediquen hores a donar, rebre i fomentar el
feedbck i donar-lo d'una forma responsable i efectiva.
I dic jo que, si una empresa dedica recursos a aquesta qüestió, vull
pensar que és perquè no és trivial (i reconec que jo no li donava
prou importància).
Ja sé que aquesta llista és per qüestions més divertides com
Debian però crec que és important.

Dit això, deixeu-me ressaltar punts que són bàsics: comunicació
clara i concisa, assertivitat i empatia. I per fer tot això, a banda
que hi ha tècniques com la del sandvitx (començar amb un aspecte
positiu, continuar amb un de millorable i acabar amb un altre positiu)
es posa èmfasi en fer-ho en persona sempre que es pugui, perquè el
llenguatge corporal és important. És a dir, que un missatge escrit
sempre tindrà mancances.

De feedback negatiu no n'hi ha; és inútil si de cas, en tant que no
serveix pel que se suposa (ja sigui reforçar els punts forts o
millorar els febles).

Dir "això és una merda" (que ningú ha dit) podríem transformar-ho en
"Acabo de veure el que has fet i es nota que t'hi ha esforçat molt;
enhorabona. De totes maneres has pensat en canviar X per Y? Potser
així seria més fàcil aconseguir l'objectiu Z que t'has proposat".

El que esperaria d'aquest missatge no és que arregli el món ni que
faci que Debian funcioni (encara) millor al meu ordinador sinó que
algú (com jo) es pugui plantejar que totes aquestes qüestions van més
enllà dels aspectes tècnics i són igualment importants. I per tant cal
reflexionar-hi una mica.

Per cert, com es tradueix feedbck al català?