Re: Alternativa lliure a Dropbox/Dribe: syncthing? nextcloud?

Bones!!

El 27/7/21 a les 19:14, Joan ha escrit:
Bones,

Voldria trobar una alternativa perquè un client tingui accés a les
seves còpies de seguretat d'un campus de Moodle de manera "fàcil" (per
usuaris no tècnics).

no sé que vol dir fàcil en aquest cas. Compartició d'un directori?

Inicialment per no complicar-me la vida, havia tirat de Google Drive,

[...] no si us plau ...

[...]

Havia pensat en posar un Nextcloud, i donar accés als clients perquè
vegin els fitxers del seu directori d'usuari, que jo faria sincronitzar
amb la còpia de seguretat. Però no sé si és matar mosques a canonades
(perquè malgrat que suposo que és factible, Nextcloud està pensat per
donar moltes altres funcionalitats).

Nextcloud està molt bé. Jo el tinc a casa de forma domèstica, però no sé si és l'eina que busques.

Buscant a veure si hi ha algun soft que faci una mica de "dropbox", o
sigui una UI per "descarregar/gestionar" fitxers, he caigut en
Syncthing, però no sé si és l'eina més adequada. De fet, a mi no em
caldria que les còpies estiguessin actualitzades CADA DIA, tot just es
produeixi el canvi (que és algo que fa el Syncthing, com a mínim per
defecte). Total, que això igual genera un tràfic massa alt pel que jo
voldria (que és que de tant en tant, un cop a la setmana o al mes, el
client pugui descarregar un còpia del seu Moodle).

Jo a la feina tinc fet una cosa amb el dirvish, que és una meravella, senzill i pràctic. Després amb sftp es pot accedir als fitxers. sftp té clients com per exemple el winscp, o amb Linux amb qualsevol gestor de fitxer o amb el MacOs amb el ciberduck.

Leopold

Linux User 152692     GPG: 05F4A7A949A2D9AA
Catalonia