Re: Encriptaci d'un disc secundari

El 19 de març de 2021 16:17:08 CET, Carles Pina i Estany <carles@pina.cat> ha escrit:

>Hola,

>estrany això que passa! Quin programa és si es pot saber? Saps per què?
>és per curiositat si mai em passa sàpiga on mirar...

>Venia a aquest fil a dir això mateix: jo fa molts anys (des d'abans del
>2009, jo crec que pel 2007?) que tinc tot xifrat menys el /boot . Cal?
>no, però hi noto poca diferència. Havia fet comparatives fa anys i pel
>que jo faig no era massa diferent.

El xifrat hauria de ser transparent. Si el sistema és capaç d'arrencar amb el directori arrel xifrat no tindria perquè comportar-se diferent a un sistema amb l'arrel en clar.

Això suposant que els programes passin pel sistema operatiu per a fer les seves operacions de disc. Si se les salten i accedeixen directament a /dev/sdX aleshores ja és un altre tema.

Pel que fa al rendiment, avui dia els processadors moderns incorporen "hardware" per fer el (des)xifrat ràpidament i transparenta, de manera que la baixada en rendiment es mínima. Naturalment, si no tens un processador d'aquests o utilitzes un algorisme de xifrat no suportat pel maquinari aleshores el processador ho haurà de fer tot per programari i sí que notaràs una baixada de rendiment.

Orestes.

--
Enviat des del meu dispositiu Android amb el K-9 Mail. Disculpeu la brevetat.