Re: smartd monitoritzant els vostres discs durs...

Jo tinc programat un test llarg mensual per la nit als servidors. Així en principi revisa tots els sectors. Després cal revisar els mails per comprovar com ha anat, es clar.

Els test curts i suposo que el daemon comprova alguns paràmetres que es suposa que seran probables que provoquin o siguin símptoma d'una avaria. No se quanta sobrecarrega suposa tindre-ho sempre actiu. Potser cal que em repensi la estratègia que feia fins ara, altres opinions son benvingudes.

Daniel

El 5/3/21 a les 20:30, Joan ha escrit:
En aquest howto:

https://www.howtoforge.com/checking-hard-disk-sanity-with-smartmontools-debian-ubuntu

he vist que e spot fer que smartd estigui funcionant sempre com a
dimoni, i a part de passar info al syslog, també envii un mail si hi ha
algun problema.

Volia saber si valtros useu aquesta opció i si te alguna
contrapartida...

D'altra banda, veig quan quan es fa un anàlisi llarg, pot trigar molta
estona. Per exemple: sudo smartctl -t long  /dev/sdb

i per tant suposo que no és aquest tipus d'anàlisi els que fa el dimoni
smartd, oi?

Fins ara,