Cadascú interpreta diferent les paraules FREE, DEBIAN, GNU i LINUX

Un cop sembla que ha passat prou temps com perquè els membres d'aquesta llista que volguessin, poguessin participar en el projecte OBERT Tria Sistema Operatiu de la forma que fos mes útil per al projecte (no per a valtros, ni per a mi), us agraeixo totes les crítiques constructives (especialment al Alex Muntada) i us informo que encara que de moment el projecte segueix comptant només amb una persona, que de moment sóc només jo, el objectiu primer i principal del projecte es manté intacte i us informo dels actuals objectius del projecte, citats en ordre de importancia i prioritat, essent el 1 el mes important i urgent per al projecte, a dia d'avui:

1 - Buscar persones que vulguin i puguin colaborar en aquest projecte, sense esperar cap retribució econòmica, siguin d'on siguin, intentant que el projecte es pugui aprofitar d'allò que aquestes persones puguin i sàpiguen fer, sense que forçar a ningú a aprendre coses que no sap i no vol aprendre, preferiblement persones amb les que el(s) membre(s) actual del projecte ens puguem comunicar (actualment limitat a idiomes català, castellà i anglès ... tot i que no negaré col·laboració a persones que només parlin portuguès, francès, italià o gallec si accepten que els meus coneixements d'aquests idiomes son molt pobres) i per tant, dependrem d'eines tipus "Google Translator" amb els inconvenients que això implica).

2 - Estudiar-me MÉS els manuals de GAMBAS que m'he descarregat per poder aconseguir que aquest programa sigui utilitzable no només en qualsevol PC amb Windows sinó també en ordinadors amb QUALSEVOL distribució LINUX, fins i tot en les que no hi estigui instal·lat GAMBAS (recentment he començat a descobrir que hi ha una cosa anomenada "gambas runtime" que es suposa que em pot ajudar en aquest punt).

3 - Millorar el projecte en els següents punts, quan el projecte tingui els recursos (temps, gent) necessaris per fer-ho:

A) Aconseguir que sigui utilizable en mes plataformes, a mes de les actuals x86 i x86_64 (intel / AMD) com per exemple, ordinadors amb processadors ARM com Raspberry Pi.

B) Millorar la interfase gràfica del programa, tant versió Windows com versió Linux.

C) Creació d'un manual, amb el màxim d'idiomes possibles (preferiblement començant amb els 4 idiomes possibles que actualment permet el programa).

4 - Promocionar el programa un cop estigui mes millorat, perquè el màxim de gent possible el pugui descarregar i utilitzar (amb TOT el que per mi significa FREE, DEBIAN, GNU i LINUX a dia d'avui) per el que ja està fent ara mateix el programa, de forma prou eficient:

A) ajudar a qualsevol persona (experta o no en informàtica) a comparar quin sistema operatiu d'escriptori PRIVATIU i quin LLIURE li permetrien treure el màxim rendiment possible a qualsevol PC, indicant característiques d'aquest ordinador personal o deixant que el programa les reconegui automàticament, de forma que vegin quina antiguitat te cada un d'aquests 2 sistemes operatius i veient la data de publicació de dada un d'aquests sistemes operatius, puguin animar-se (per tenir programari mes recent i/o que dona millor rendiment) a posar LINUX a un ordinador que no el tenia.

B) ajudar a qualsevol persona (experta o no en informàtica) a descarregar i instal·lar el Linux per a les tasques mes típiques d'un PC d'escriptori (ofimàtica, multimèdia i internet) mes adient per a un ordinador, incloent si no vol eliminar-hi Windows i vol utilitzar tots dos sistemes operatius, per els motius que siguin.

C) ajudar a qualsevol persona (experta o no en informàtica) a tot el que indiquen els punts A i B anteriors, però esbrinant quins sistemes operatius serien els adients, en el cas que el ordinador passes a tenir un disc mes ràpid o mes lent, mes o menys memòria RAM, una targeta gràfica diferent o un processador diferent, fins i tot abans d'obrir el ordinador i realitzar el(s) canvi(s) de hardware (maquinari).

Per últim, sense ànims d'ofendre a ningú i amb la mateixa bona intenció que us atribueixo a totes les persones els que heu intentat ajudar al projecte TRIA S.O. aquest mes, us recomano als que fa massa temps que no us rellegiu el manifesto Debian (en castellà o en anglès) que ho torneu a fer de seguit que pugueu, ja que jo crec que encara que sigui un text que fa mes de 25 anys que no s'actualitza i te algunes coses que podrien considerar-se tecnològicament obsoletes, es encara el any 2021 un text molt útil, per llegir mínim un cop cada 5 anys, en el cas que hom sigui una persona que REALMENT tingui interès en seguir entenent BE les paraules FREE, DEBIAN, GNU i LINUX i no confondre-les ... o començar a confondre-les.

O sigui:

A) Github i Gitlab ja els vaig provar ABANS que Sourceforge i de cap manera em van semblar que poguessin facilitar a mes gent descarregar el programa, de forma FÀCIL, identificant automàticament (com ho fa sourceforge) des de quin sistema operatiu s'està accedint a la pàgina web del projecte i oferint-los la versió per aquest sistema operatiu, automàticament.

B) Entre 1984 i 2020 vaig intentar aprendre 9 llenguatges de programació diferents, i això que no compto com a "llenguatges de programació diferents" les diferents versions de bastants d'aquests cada llenguatge de programació que vaig intentar aprendre. En mes del 75% d'aquests casos, abans que acabés de fer un programa prou decent en algun d'aquests llenguatges de programació (que en el moment que jo els començava a aprendre, tenien fama de ser "el millor llenguatge de programació del moment") ja hi havia algun "listillo" que portava 4 dies enamorat d'un llenguatge de programació mes nou, que em deia "on vas amb aquest llenguatge de programació prehistòric? el que jo utilitzo es el que hauries d'aprendre, que es realment el millor !" i per tant, comentaris similars a aquests, us podeu imaginar quina gracia em fan i com em recorden a totes aquelles persones que després va resultar que, quan va sortir un altre llenguatge de programació mes recent, ja no van ser capaçes ni de intentar aprendre un 2on llenguatge de programació, fins i tot quan ja fa mooolt temps (des de 1986 concretament) que se el que signifiquen les inicials B.A.S.I.C. a les que fa referència el llenguatge de programació GamBAS.

C) Es molt fàcil veure i destacar els errors dels altres: veure els errors propis i/o ajudar a corregir errors (propis i/o d'altres) no només NO es fàcil, sinó que només en son capasses de fer-ho les persones que a mes de tenir grans capacitats intel·lectuals, son capaces d'utilitzar-les com cal.

Hi ha milions de persones en aquest planeta que es creuen genis, però només hi ha uns pocs milers de veritables genis en tot el planeta ... i que parlin català, i que siguin realment genis de la informàtica i les telecomunicacions ... possiblement ... menys de 100.

Per sort, al menys un d'aquest genis catalans (es reconeixen per la seva humilitat, a mes de per als seus coneixements i èxits) forma part del equip de desenvolupadors de DEBIAN GNU/LINUX.

Joan Baptista
joanbaptista@gmail.com
Tel. 665 245 561