Re: M'aconselleu? client git gràfic i senzill

On Sat, Nov 14, 2020 at 08:42:49AM +0100, Àlex wrote:
> Bon dia, comunitat,
>
> Soc nou amb git. A partir d'ara haurè de fer unes tasques bàsiques:
> editar fitxers locals en markdown i pujar-los a Github, i pujar algún
> pdf també.
>
> Dels clients gràfics i senzills de git, quin recomaneu? Gitg? El pluguin
> de Git de Geany? No hi ha cap editor de markdown on alhora pugui veure
> el resultat (WYSIWYG) i alhora pujar canvis via Git? vscode?
>
> Treballo amb Debian Testing, escriptoris Mate i XFCE.
>
> Gracies i salutacions

Hola Alex,

començo responent-te la segona pregunta: Jo uso l'editor Atom
(atom.io), el qual porta un "plug-in" per defecte que et mostra el
Markdown.
I enllançant-ho amb la primera pregunta, també porta una barra lateral
que et permet gestionar els fitxers modificats, escriure els missatges
de commit i fer les operacions típiques (push, pull). Per altres
opcions com "blame" o resolució de conflictes també crec que necessites
instal·lar un complement addicional. En qualsevol cas, per navegar per
l'històric de canvis moltes vegades uso l'eina de comandes "tig".

Al final jo acabo combinant entre aquest "entorn gràfic" i la l´inia
de comandes.

Atom no està a l'arxiu de Debian però sí té paquet a la seva pàgina
web. Tot i que estigui pensat per a Github, funciona amb qualsevol
sistema de Git (p.ex: Gitlab).

Té llicència MIT i no te l'estic intentant vendre, més que res per dos
motius: ara el seu propietari és un tal Micro…no-sé-què-més, i l'altra
és que la instal·lació per defecte porta la recopil·lació de dades
activades (amb la qual cosa el primer que faig és deshabilitar-la a
les preferències).

Finalment, també comentar que Gedit té un connector de git [0] però no
l'he provat. I n'acabo de trobar un de Markwdown [1].

[0] https://packages.debian.org/buster/gedit-plugin-git
[1] https://www.linuxuprising.com/2020/02/how-to-add-markdown-support-to-gedit.html