Re: debconf20 serà a Israel (!!??)

Evidentment Israel te coses bones... Com les devia tenir sudàfrica, a s'escolatava música pop... I els nazis, que igual menjaven musli i ensenyaven ballet a les escoles... Però quan bombardegen població civil i fan 500 víctimes, en represàlia dos morts israelís, tot plegat queda en molt poca cosa... O quan es permet el continu abús, encara avui, sobre els pagesos palestins, arrencant-los oliveres, etc.

I està clar que els palestins no son uns angelets, i en part la seva intolerància als nous ciutadans jueus dels anys 20, i els seus intents d'agressió, en successives guerres, que van perdre, els han portat a l'atzucac... I haurien de fer possible, en la línia de la Meir, que la part sensible de la societat israelí, fes que el seu missatge "positiu" fos el majoritari...

I que el món musulmà és, bàsicament, retrograda i cavernari, igual que l'església catòlica, a la que aquí hem desproveït de bona part del poder que allà encara tenen, també és cert... Però no ho és que als homosexuals se'ls mati en tot el món musulmà (no crec que ni a palestina ni a Turquia ho facin, malgrat que probablement estan discriminats, com ho aquí ho estaven fa 50 anys, en el millor dels casos). I als kurds no els hi donem suport ni naltros (només cal veure el que va votar Puigdemont, o sigui els convergents, i la major part dels nostres diputats, en la coneguda moció sobre els kurds).

Però, malgrat el que comento, estic d'acord amb la línia de fons del que comentes: les coses no son tant simples, i evidentment ni Israel és un compendi del Mal, ni els països musulmans veïns, la Bondat encarnada... Més aviat una mostra del de sempre, com les persones ens enroquem en la disputa i en la generació de patiment...

Salutacions,

Joan Cervan

--
Joan <arbocenc@calbasi.net>