Re: (deb-cat) Recuperar directoris

El 18/12/18 a les 19:25, Narcis Garcia ha escrit:
> Un altre cas similar:
> Un ordinador amb un disc de 3TB (partició única) que dóna errors
> d'entrada/sortida a l'hora de llegir la carpeta de documents. Al «SMART»
> posa que hi ha 1 sector defectuós.
> No tinc un espai així de gran on volcar 3TB per fer experiments.
No tenir l'espai on replicar-ho i treballar directament sobre el disc
defectuós *és* fer experiments.
> Se m'ha acudit doncs fer: fsck -ccyk /dev/sdX
> tant per a què detecti i marqui els blocs dolents com per a què rescati
> els inodes que depenen de la carpeta problemàtica.
>
> Algun consell millor abans de fer-ho?

Sí. No fer-ho.

Compra un nou disc de mida igual o superior a l'afectat, particiona el
nou disc i clona la partició amb ddrescue o clona el disc sencer,
executa fsck sense -cc sobre el disc clonat per fer les reparacions que
calgui, entrega el nou disc reparat i llença l'antic.

Si vols estar segur que el nou disc és sa, fes-li abans un badblocks -w
(que en un disc de 3TB pot trigar una setmana), però no passis cap
badblocks sobre el disc amb defectes.

Si el nou disc és més gran, pots fer un resize2fs per aprofitar l'espai
extra després d'engrandir la partició o crear-ne una de nova.

Seguir amb un disc que ja ha donat sectors defectuosos és jugar amb foc.
Més encara si, com dedueixo, treballes sobre discs de tercers.