Re: No arrenca sense HDMI

El 12/12/18 a les 19:36, Iker Bilbao Aresté ha escrit:
> Bones,
>
> Tinc un dispositiu (MiniX Z-64) que no arrenca si no troba monitor HDMI
> connectat.
> Abans duia una altre distribució i arrencava sense HDMI però no m'havia
> trobat mai amb això (m'ha costat adonar-me que passava) i no sé qué
> tenia d'especial.
>
> He estat llegint i provant opcions amb el GRUB però no me'n surto.
>
> Algú s'ha trobat abans? Cap recomanació?

A un company de treball li passava quelcom semblant: si en una sessió
endollava un monitor a l'entrada rgb de l'ordinador, modificava les
opcions de les pantalles per poder treballar amb el monitor connectat a
aquesta entrada, i quan acabava, no recordava tornar a reconfigurar les
pantalles per funcionar amb l'entrada hdmi, no li arrencava l'ordinador.

Ell simplement va connectar l'altre monitor i va tornar a configurar el
monitor hdmi.

De totes formes hi ha molta info al respecte:
https://www.google.com/search?client=firefox-b-ab&q=grub+bug+hdmi

La que he vist interessant i recent és aquesta:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/1768139

Amb 2 workarounds:

- mantenir el monitor desconnectat fins que arrenca debian i el tornes a
connectar.

- suprimir splash de la línia del nucli que arrenques al fitxer de
configuració del grub

Sort.

--
Atentament, cubells.