Re: l'ajuntament de bcn adopta gnu/linux

Al segon enllaç hi veig:

- (2016) Mesura de govern... Pla tranversal i paraigües...
Document Microsoft Word de 40 pàgines de discurs institucional que
esmenta el Codi Obert (que no programari lliure ni llibertats tecnològiques)
Sí que al final esmenten diners: 65 M€ per digitalització de
l'administració, 10 M€ per compra pública, 10 M€ pel comissionat.
Si diferenciem Programari Lliure de Codi Obert, el què estem
diferenciant és entre tenir sobirania i no tenir-la.

- (2017) Mesura de govern... Visió global...
Document Adobe InDesign de 38 pàgines +annexos de discurs institucional
que a les pàgines 26-27 fa explícita la MIGRACIÓ al programari lliure,
que es concreta en:
· El desenvolupament de programari propi (alliberar llicències).
· Fomentar el PL en l'àmbit de la contractació pública.
· Pressupost de 21 M€ per fer-ho.
· Migrar el correu electrònic a Codi Obert.
· Utilitzar Microsoft Windows amb aplicacions lliures (p.e. Firefox)
A la pàgina 33 hi ha una taula d'execució de projectes.

És molt oportú l'esment a la Llei 39/2015, que és la què dóna prioritat
al programari lliure i els protocols neutrals i oberts.

D'aquests textos veig molt positiu el plantejament de la relació de
l'administració amb els proveïdors, preparant-se per a no decaure en les
directrius i difussió dels principis filosòfics de què es parlen, tant
en la contractació com (aparentment) entre les persones que concerneixi.
No semblen abordar la qüestió més gruixuda que són els usuaris, ni els
principis en síntesi de la llibertat tecnològica, ni GNU/Linux.

Pot ser un petit pas per les TIC a l'ajuntament, però un gran pas per la
mentalitat política. A veure si almenys aconsegueixen que la pròpia
propaganda els auto-convenci d'avançar pel camí iniciat.

El 17/01/18 a les 11:47, Àlex ha escrit: